martes, 16 de junio de 2020

La Taula Periòdica de 3r ESO 19-20


Al llarg del segon trimestre del curs 2019-20 l'alumnat de Física i Química de 3r ESO van dur a terme el projecte "La Taula Periòdica de 3r ESO", que es va desenvolupar en dos espais: a l'aula de l'INS La Sénia i a la Biblioteca Pere Montcada de La Sénia.

TREBALL A L'AULA

Cada alumne va cercar informació sobre un element químic diferent als següents llocs.


Després, van preparar una presentació de Google Slides que resumia les característiques principals de l'element: nom, símbol, aspecte, propietats i usos. 
Un cop acabades, els/les alumnes van presentar els treballs davant els/les companys/es de classe. Les presentacions van ser avaluades pel professorat i també per l'alumnat (autovaluació i avaluació dels/es companys/es) seguint aquesta rúbrica i emprant CoRubrics, el complement per als fulls de càlcul de Google.


Totes les presentacions es van enllaçar en aquesta Imatge Interactiva de Genially, on l'alumnat representa una taula periòdica humana. Cadascún/a porta una cartolina feta per ells/es mateixos/es amb el símbol i el número atòmic de cada element.



TREBALL A LA BIBLIOTECA

L'alumnat de 3r ESO va visitar l'exposició itinerant "1869-2019. 150 anys de la Taula Periòdica dels Elements" organitzada per la Reial Acadèmia de Ciències i Arts de Barcelona.



On van descobrir més coses sobre la Taula Periòdica i van respondre al següent qüestionari sobre els plafons de l'exposició.



TROBADA AMB PRIMÀRIA A LA BIBLIOTECA

La darrera activitat va consistir en una trobada a la Biblioteca de l'alumnat de 3r ESO amb el de 5è de Primària de l'Escola Jaume I de La Sénia. 
En una primera part, l'alumnat de secundària feia de guia de l'exposició a l'alumnat de primària, explicant-los el que havien après en els dies anteriors del projecte.



En la segona part, el professor Florenci Sales va fer un joc de Química en el que participava tot l'alumnat. Cada alumne era un àtom i havia de "reaccionar químicament" amb altres segons les reaccions químiques que es presentaven. Els/les alumnes es movien com si fossin àtoms i molécules recombinant-se entre ells/es.



Publicació1 al Facebook de la Biblioteca

No hay comentarios:

Publicar un comentario