En el meu cas, el projecte dut a terme ha estat "Meet the elements", on els/les alumnes de 3r ESO de Física i Química descobrien els elements de la taula periòdica i els presentaven als/les seus/seves companys/es, tot això utilitzant llengua anglesa.
Logo del projecte adaptant el cartell de la pel·lícula "Meet the parents" aquí traduïda com "Los padres de ella"
Els/les alumnes es van agrupar per parelles i van haver d'escollir d'entre 11 elements químics que el professor havia seleccionat prèviament. Com l'objectiu final era fer un experiment, calia triar elements que es poguessin trobar amb facilitat i que no fossin perillosos.
Les parelles de treball començaven cercant informació als llocs indicats pel professor. Després, ho resumien en un document de presentació, que finalment havien d'explicar als seus companys de classe.
L'organització i desenvolupament del projecte (activitats inicials, procediment, atenció a la diversitat i rúbrica d'avaluació) es descriuen en el següent document.
Final project
Les parelles de treball començaven cercant informació als llocs indicats pel professor. Després, ho resumien en un document de presentació, que finalment havien d'explicar als seus companys de classe.
Un grup d'alumnes fent la seva presentació sobre l'element Mercuri
Final project
A més, i degut a l'èxit de la col·laboració amb l'escola de La Sénia del curs anterior (Els elements químics a l'escola), les presentacions es van repetir davant dels/les alumnes de 5è de l'Escola Jaume I i, com a novetat d'aquest curs, també es van realitzar per als/les alumnes de 5è i 6è de l'Escola Lope de Vega de Rossell.
En el següent enllaç es pot veure com es va estructurar la cooperació entre l'institut i les escoles.
Institut-Escoles
En el següent enllaç es pot veure com es va estructurar la cooperació entre l'institut i les escoles.
Institut-Escoles
Presentacions a l'escola de Rossell. A la foto de dalt es veu una alumna amb els cabells de punta degut a l'efecte electrostàtic del Generador de Van der Graaf. A la foto de sota, els alumnes de l'institut mostren als seus companys de l'escola les propietats de l'oxigen amb l'ajut d'un ciri i un got
En els següents enllaços es poden veure els fitxers amb les presentacions, els vídeos de cada grup a l'institut i fotos a les dos escoles.
No hay comentarios:
Publicar un comentario